Un procent semnificativ dintre români – 80% – se declară mai mult decât mulțumiți de aspectul lor fizic, potrivit unui studiu realizat de ISA Center, o companie de cercetare de piață din România, și remis MEDIAFAX.
Studiul ISA Center a fost realizat în primăvara anului 2011, pe un eșantion de 523 de respondenți – dintre care 274 de femei – reprezentativ pentru populația urbană – orașe cu peste 50.000 de locuitori -, cu vârsta între 20 și 65 de ani. Eroarea maximă este de plus-minus 4%. Maniera de realizare a studiului a fost interviul față în față, la domiciliul respondentului.
Cei mai mulți care au spus că sunt atractivi din punct de vedere fizic sunt femeile, tinerii cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani și persoanele necăsătorite.
Pentru jumătate dintre români, ochii sunt punctul forte, urmați de proporțiile corpului și de aspectul îngrijit al părului. În ceea ce-i privește pe bărbați, aceștia consideră că foarte important pentru a fi atractivi este alura sportivă.
Dacă studii recente de piață au arătat că sumele alocate de români achiziționării de produse pentru igienă sunt printre cele mai mici din Europa – doar 4% din bugetul anual al unui român este destinat cheltuielilor pentru igienă și sănătate, potrivit datelor INS din iunie 2012 – datele recentului studiu le contrazic. Astfel, pasta de dinți este folosită de 96% dintre români, săpunul de 95% dintre ei, în timp ce deodorantul este utilizat de 83% dintre români. Nici parfumul sau apa de parfum nu lipsesc din ritualul de îngrijire zilnică al românilor, peste trei sferturi dintre ei susținând că îl folosesc cu regularitate. Iar, dacă bărbații spun că foarte importantă pentru ei este pasta de ras, peste jumătate dintre femei – 60% – nu se lipsesc de crema de față și 54% folosesc în fiecare zi cremă de mâini. Demachiantul, însă, face parte din rutina zilnică doar la 47% dintre românce.
Nu la fel de optimiste sunt, însă, datele privitoare la grija pe care românii o acordă ingredientelor din care sunt realizate produsele de înfrumusețare. Numai 12% dintre femei sunt atente la ce conțin cosmeticele pe care le folosesc, ele încercând să le evite mai cu seamă pe acelea care au în compoziție parabeni și săruri de aluminiu.
La capitolul dentiție, românii nu stau prea bine. Numai 40% dintre ei au toți dinții naturali, în timp ce implantul dentar este considerat o opțiune pentru doar 9% dintre conaționali.
De serviciile oferite de saloanele de înfrumusețare se bucură mai puțin de un sfert dintre românce, majoritatea preferând să se ocupe de acasă de tot ce înseamnă îngrijire personală. Astfel, datele studiului ISA Center indică faptul româncele merg la salonul de înfrumusețare mai ales pentru a beneficia de serviciile de pensat – 29% și epilare – 27%. Vopsitul părului este o altă cerință destul de frecventă – 26% -, urmată de serviciile de manichiură și pedichiură.